\"محمد حسين برزين\" که همزمان با گشايش غرفه ستاد تبليغات و نمايشگاهها در نمايشگاه گردشگري و هتلداري تهران سخن ميگفت، ضمن بيان اين مطلب افزود: تلاش ميکنيم براي اين منظور نام ايران توسط سازمان جهاني جهانگردي در تقويم نمايشگاههاي بيناللملي گردشگري ثبت شود.
وي گفت: براساس برنامهريزيهاي انجام شده از شهريورماه امسال تا ارديبهشت ماه سال 87، ستاد تبليغات و نمايشگاهها در ۲۶ نمايشگاه بينالمللي تخصصي گردشگري و صنايع وابسته حضور منسجم خواهد داشت. برهمين اساس تاکنون در ۹نمايشگاه خارجي شرکت کردهايم و ۲۷دي نيز در نمايشگاه بينالمللي گردشگري فنلاند به عنوان دهمين نمايشگاه خارجي شرکت ميکنيم.
وي اظهار داشت: از مجموع ۹نمايشگاهي که ايران در آنها شرکت کرده، در دو نمايشگاه که رقابتي بودهاند، ايران، عنوان برتر را در همه ابعاد از نظر معرفي جاذبههاي منحصر به فرد کشور، ارايه خدمات به بازديدکنندگان، نحوه معرفي ديدنيهاي تاريخي و فرهنگي کشور و طراحي غرفه به خود اختصاص داده است.
برزين افزود: در همين ارتباط امسال حدود چهار ميليون اقلام تبليغاتي از جاذبههاي گردشگري، تفريحي، طبيعي و تاريخي در ۳۲نوع به ۱۷زبان زنده و مهم دنيا در قالب بروشور، کتاب، پوستر، نماهنگ، انواع نقشه هاي گردشگري، هداياي فرهنگي – تبليغاتي، عکس، لوح فشرده و... تهيه و توليد شده است.
مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاهها افزود: از اين تعداد تاکنون حدود ۴۰۰ هزار قلم از طريق سفارتخانهها و نمايندگيهاي جمهوري اسلامي در خارج از کشور و 2 ميليون قلم در نمايشگاههاي بينالمللي توزيع شده که اين امر به لحاظ بازاريابي و وارد کردن سفارتخانهها و اصناف جهاني مرتبط با جهانگردي به توسعه گردشگري ايران امري حياتي به شمار ميرود.
وي هم چنين با اشاره به نقش تيزرهاي ايران در ارايه چهرهاي جديد از فرهنگ و تمدن گفت: در حال حاضر تيزرهاي تبليغاتي جاذبههاي گردشگري ايران نيز از شبکههاي الجزيره، يورونيوز و MPC 1 و 2 و 3 در حال پخش است.
وي تصريح کرد: در حال بررسي، رايزني و گفت وگو با چند شبکه چيني زبان براي انتخاب بهترين شبکه و عقد قرارداد براي پخش تيزر تبليغاتي جاذبههاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي ايران از آن هستيم.
مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاهها گفت: اين اقدامات موجب شده که جهانيان توجه ويژهاي به ايران به عنوان کشوري مناسب و زيبا به عنوان مقصد گردشگري داشته باشند که ورود موجي جديد از جهانگردان به کشور مويد اين ادعاست. /102
انتهای پیام/